Jak poskromić apetyt?

Ograniczyć apetyt można w dwojaki sposób: za pomocą odpowiednich produktów spożywczych oraz dzięki trikom psychologicznym. Połączenie dwóch strategii wspomoże odchudzanie i będzie skutecznym katalizatorem diety. 

0000WH8V4A3JI0F5-C102

APETYT A PSYCHOLOGIA

1. Otaczaj się kolorem niebieskim. Zgodnie z psychologią kolorów, niebieski zmniejsza apetyt i sprawia, że żołądek szybciej czuje się syty. Warto zainwestować w niebieski obrus i talerze. Z kolei żółty i czerwony pobudzają apetyt – tych kolorów należy unikać.

2. W poskromieniu apetytu na produkty, które na diecie nie powinny się znaleźć pomaga wąchanie jedzenia. Chodź wydaje się to zabawne, naprawdę działa. Wąchanie pomaga oszukać organizm, aby ten myślał, że produkt został zjedzony.

3. Bacznie przyglądaj się swojej sylwetce, otaczaj się lustrami. Dzięki temu stale będziesz weryfikować, czy dieta działa, czy widać postępy. Regularnie spoglądanie w lustro pokaże, ile pracy musisz jeszcze włożyć w osiągnięcie zamierzonego celu.

APETYT A JEDZENIE

1. Postaw na produkty nieprzetworzone. Pomogą one w utrzymaniu stabilnego poziomu glukozy we krwi. Stopień przetworzenia pokarmu reguluje łaknienie, np. bardziej sycą świeże warzywa, aniżeli sok warzywny.

2. Postaw na błonnik. Dzięki swoim właściwościom pęcznieje w przewodzie pokarmowym dając uczucie sytości. Dzienne, zalecane spożycie błonnika wynosi 20-40 gramów. Do produktów bogatych w błonnik zaliczamy: otręby, pomidory, brukselkę, kalafior, pomarańczę oraz seler.

3. W opanowaniu wilczego apetytu pomagają produkty bogate w cynk. Należą do nich: czosnek, cebula, owoce morza, drób, wołowina, groch i fasola, otręby oraz zioła. Warto te produkty uwzględnić w codziennej diecie. 

4. Dzień zaczynaj od szklanki wody z cytryną. Woda zapewni uczucie sytości, wypełni żołądek, a cytryna oszuka organizm i zminimalizuje uczucie głodu. Dodatkowo zaleca się picie szklanki wody na pół godziny przed każdym posiłkiem. Ta prosta czynność zminimalizuje głód i sprawi, że zjemy mniej.

bef5b6fc56434d480228320523fe5d92